PlacentaJuans 2jz-gte cressida MX83

كل مايخص السيارات جديدة , قديمة , محركات , تلغيم السيارات , تقنية السيارات والدراجات النارية

المشرف: عبدالزهراء

أضف رد جديد
صورة العضو الرمزية
عبدالزهراء
مشاركات: 1337
اشترك في: السبت سبتمبر 06, 2008 8:47 am

PlacentaJuans 2jz-gte cressida MX83

مشاركة بواسطة عبدالزهراء »

Start with one S2 MX83 Grande:
صورة

Add some skyline calipers and BA discs:
صورة

5 cups of 2jz power:
صورة

new alloy radiator:
صورة

modified A340e (with stock output shaft to mate up to stock tailshaft thanks to MV Automatics)
صورة

big cat and intercooler (300x600x100) which required removal of the air con condensor brackets and the water seperator + $1100 of air con modification but the air con will give you frostbite on a 40 degree day now (and I live in Adelaide so I have proved this many days over)
صورة
صورة

Ford AU thermo fans mounted:

صورة

Walbro brew:
صورة

LS1 engine mounts (fuck you noltec faggots)
صورة

Shes away:
صورة

صورة

RoadRunner dump pipes (Lindem is awesome btw the only thing that makes me wish I was still living in Sydney)
صورة

3.5 inch straight through exhaust with 2 mufflers it is very quiet (thanks again Roadrunner Performance):
صورة

صورة

صورة

Exhaust restrictor plates to control the boost.
Ended up having to get 3 sizes mate up 44mm 40mm and 36mm holes.

44 does sfa 36 keeps stock boost 40 hits about 17-18psi at max revs.
Been using the 40mm for over 2 years now no problems.

صورة

How I relocated the kickdown switch for the transmission;

صورة

At full throttle with switch engaged:

صورة

Front suspension bushing replacement + larger swaybar and another transmission cooler:

صورة

Oh and the aristo power steering cooler:

صورة

The secondary transmission cooler located front of the pax wheel well:

صورة

صورة

Vents into the wheel well with a bunnings door vent:

صورة

Fin:

صورة

Been to the drags 2 times with this setup and never managed to crack into the 12s probably due to the fact I have one leg so its really hard to stall up the car at the line with one foot controlling everything.

Had an idea to use a hand throttle like cripples use to drive so I made one up.
A bit more drag experience and the hand throttle got me a 12.8 and I know there is a few tenth in there with practice (plus I allways hit speed cut before the finish need to wire in the speed cut defender)

This hole under the dash is a good spot for a handle:

صورة

Bracket is conveniently located behind the trim:

صورة

Got a cable made up by Flexible Drive Agencies in Adelaide they were really helpful (http://www.fdrive.com.au/)

صورة

صورة

I filed down the Aristo cruise control cable mounting hole (cressida uses cable attached to the accelerator pedal):

صورة

Made a bracket for the other end:

صورة

Fin:

صورة

صورة

صورة

صورة

Its good for doing skids too....

My latest project is a rear brake upgrade using JZX100 rear rotors (vented and to be slotted later) and the rear calipers from the R33 GTS-t skyline.

صورة

صورة

The start of the caliper adaptor template (never done this kind of thing before so I had to work out everything myself Im sure there is an easyer way to do this but its done now so stfu)

صورة

Template bracket finished and disc and caliper bolted into pos:

صورة

Teplate bracket this needs to be mirrored for the other side:

صورة

Final design as sent of to the laser cutters yesterday (measurements deleted until I decide what I want to do took me a lot of work to get this far)

صورة
عاشق تو جي زد
عضو جديد
مشاركات: 17
اشترك في: الأربعاء سبتمبر 09, 2009 11:23 pm

رد: PlacentaJuans 2jz-gte cressida MX83

مشاركة بواسطة عاشق تو جي زد »

مشكوووور على هالمشروع الناجح
صورة العضو الرمزية
عبدالزهراء
مشاركات: 1337
اشترك في: السبت سبتمبر 06, 2008 8:47 am

رد: PlacentaJuans 2jz-gte cressida MX83

مشاركة بواسطة عبدالزهراء »

هلة اخوي عاشق توجي يعطيك العافية ع المرور الغالي
أضف رد جديد

العودة إلى ”منتدى السيارات والدراجات النارية“

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين فقط